
Veelgestelde vragen
Groepsaankooporganisaties (GPO’s) bundelen de inkoopkracht van meerdere bedrijven. Zo kunnen zij samen betere prijzen en voorwaarden bij leveranciers onderhandelen.
Als GPO helpt Entegra Europe bedrijven besparen met slimme programma’s en praktische expertise om bedrijfsprocessen te optimaliseren.
Wanneer je een overeenkomst sluit met een GPO, kunnen daar soms voorwaarden aan verbonden zijn, zoals een verplichte leverancier of een minimale besteding.
Bij Entegra is dat anders. Wij werken open en transparant, zonder verplichtingen. Jij bepaalt altijd zelf bij wie je inkoopt en hoeveel je uitgeeft.
Er zijn geen specifieke vereisten om een Entegra-klant te worden, behalve samenwerken om tastbare resultaten te behalen. We kunnen klanten van alle groottes en sectoren ondersteunen, waarbij we elk een oplossing bieden die is gericht op de specifieke behoeften voor kostenbesparing en optimalisatie van de inkoop.
Entegra helpt bedrijven hun kosten te verlagen. Voor onze leden is onze service daarom gratis, zij betalen niets voor de samenwerking.
De leveranciers betalen ons een kleine vergoeding over de bestellingen die via Entegra lopen. Daar profiteren beide partijen van: leveranciers krijgen meer omzet en klanten besparen op hun inkoop. Zo ontstaat er een win-winsituatie en bouwen we samen aan duurzame relaties.
Accountmanagers spelen een sleutelrol in het begrijpen van de behoeften van onze klanten. Ze bieden persoonlijk advies en ondersteuning bij het definiëren van menu's, serviceconfiguraties en inkoopoptimalisatie door hen de beste leveranciers en oplossingen voor hun behoeften te bieden.
Onze analyse van inkoopgegevens geeft gedetailleerd inzicht in de aangekochte producten en hun gewicht in de totale volumes. Samen met jou zullen we je huidige inkoopgegevens en afspraken doornemen en de mogelijke besparingen berekenen. Het is onze manier om samen te werken aan een slimmer inkoopproces, waardoor je bedrijfsprestaties verbeteren en je meer bewust wordt van waar je geld naartoe gaat.
- Financiële besparingen: Door onderhandelingen en gunstige inkoopvoorwaarden kunnen Entegra's klanten aanzienlijke financiële besparingen realiseren op hun bedrijfsaankopen. Dit vertaalt zich in lagere directe kosten op de aankoop van producten en diensten, waardoor de winstgevendheid van het bedrijf kan maximaliseren.
- Operationele efficiëntie:Dankzij de ondersteuning van een van onze accountmanager en analyses van aankoopgegevens kunnen onze klanten hun bedrijfsactiviteiten stroomlijnen en optimaliseren. Door met ons samen te werken kan je de tijd die je besteedt aan onderhandelingen, productinkoop en gegevensanalyse verminderen en richten op andere activiteiten die cruciaal zijn voor zakelijk succes.
- Persoonlijke ondersteuning:Met accountmanagers die locaties bezoeken, bieden we persoonlijke ondersteuning en advies om de specifieke behoeften van onze klanten te begrijpen en hen naar de beste leveranciers te leiden, waardoor de bedrijfsprestaties worden geoptimaliseerd.
- Geavanceerde digitale hulpmiddelen: Entegra biedt geavanceerde digitale tools om het inkoopproces te vereenvoudigen en het inkoopbeheer te verbeteren. Met deze tools kan je inkoopgegevens effectief monitoren en analyseren en een gedetailleerd beeld krijgen van inkoop- en besparingsmogelijkheden.
- Branchespecifieke oplossingen: Als specialist in de horeca biedt Entegra branchespecifieke besparingsoplossingen voor hotels en restaurants. Deze oplossingen zijn ontworpen om te voldoen aan de unieke behoeften van de sector, zodat onze klanten optimale voordelen kunnen behalen en de ervaring van hun gasten kunnen verbeteren.
- Concurrentievermogen van de sector: We helpen onze klanten een concurrerende marktpositie te behouden door middel van innovatieve oplossingen, geavanceerde digitale tools en besparingsstrategieën die specifiek zijn voor de hotel- en restaurantbranche.
- Zakelijke doelen bereiken: We helpen onze klanten hun zakelijke doelen te bereiken, waaronder het verhogen van de winstgevendheid, het verbeteren van de duurzaamheid, het verbeteren van de merkreputatie, het verhogen van de gasttevredenheid en het waarborgen van het succes van het bedrijf op de lange termijn."